9.10.11

Hiwar (perbualan) nak beli lobak merah.

Lama sangat aku mengabaikan blog ni. Nah, layan dulu video dari Arabian Sinbad. Aku terhibur kalau tengok arabian sinbad punye video.ringkas dan comel.


Ni details dia;

Arnab : السلام عليكم, هل عندكَ جَزَر 
            (assalamualaikum, adakah kamu punyai lobak merah?)
Burung : لا, ما عندي جزر. عندي عنب 
            (tidak, saya tak punyai lobak merah. saya punyai anggur)
Arnab : لا, لا أريد أن أشتري عنب 
            (Tidak, saya tak mahu beli anggur)
Burung : لماذا؟ 
            (kenapa?)
Arnab : لِأنَ الأَرَانِبَ لاَ تَأْكُلُ عنب 
            (sebab arnab arnab tak makan anggur)
Burung : إشتري..إشتري لهم جبن 
            (belilah...hmmm belikanlah mereka keju)
Arnab : لا, لا أريد 
            (tak, saya tak mahu)
Burung : لماذا؟ 
             (kenapa?)
Arnab : لِأنَ الأَرَانِبَ لاَ تَأْكُلُ جبن 
            (sebab arnab arnab tak makan keju)
Burung : إشتري..إشتري لهم بيض 
             (err..belilah, belikanlah mereka telur)
Arnab : لا أريد 
            (saya tak mahu)
Burung : لماذا؟ 
             (kenapa?)
Arnab : لا أريد, لِأنَ الأَرَانِبَ لاَ تَأْكُلُ بيض 
            (saya tak mahu, sebab arnab arnab tak makan telur)
Burung : أسف, ما عندي جزر 
            (maafla, saya tak ada lobak merah)
Arnab : حسنا, انا لا أريد ان اشتري جزر 
            (baiklah, saya tak mahu beli lobak merah)
Burung : لماذا؟ 
             (kenapa?)
Arnab :  لِأن سني مكسور 
             (kerana gigiku tiada. hehehe)

p.s. sebagai seorang yang hanya dapat 6 untuk arab tinggi, sila beri tunjuk ajar salah dan silap :D

No comments: